هر آنچه که باید از نرم افزار مدیریت مدرسه بدانید

  • هر آنچه که باید از نرم افزار مدیریت مدرسه بدانید
  • خانه
banner
banner
banner
software-manage-school

نرم افزار مدیریت مدارس چیست؟

نرم افزار مدیریت مدارس به افزایش بهره وری و سطح کیفیت ارائه خدمات در مراکز آموزشی کمک می کند که شامل بخش های گوناگونی از جمله محیط ثبت نام، اطلاع رسانی و سایت، سیستم پیامکی، حسابداری، برنامه ریزی درسی، کارنامه و... می باشد.

هر کدام از موارد فوق، نقش به سزایی در بهبود سطح خدماتی مدارس خواهد داشت. علاوه بر آن والدین و دانش پذیر نیز تفاوت را در زمان استفاده از خدمات این نرم افزارها احساس خواهند کرد که مرکز را به بهره گیری از آن مجاب می کند.

قابلیت های نرم افزار مدیریت مدارس

نرم افزار مدیریت مدرسه امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که هر کدام به نوعی موجب تسریع و افزایش کیفیت امور خواهند شد. در ادامه درباره هر کدام از بخش های نرم افزار به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

حسابداری

سیستم حسابداری تمام فعالیت ها و تراکنش های مالی که در یک مجموعه انجام می شود را به صورت یک گزارش در اختیار کاربران قرار می‌ دهد که تصمیم گیرندگان با پردازش این اطلاعات از وضعیت محلی مراکز خود آگاه می‌شوند. نرم افزارهای بسیار زیادی در این زمینه طراحی و پیاده سازی شده اند که هر کدام برای یک هدف خاص فعالیت می کنند.

اما در کنار آن امکانات ویژه و منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد که متناسب با حوزه کاری مشخص میشود. یک نرم افزار مدیریت مدرسه خوب، باید یک بخش حسابداری مجهز برای خود داشته و کاملا هم متناسب با نیازهای مدارس طراحی شده باشد. فعالیت های مانند تراکنش های دانش پذیران، دریافت چک ها و مبالغ نقدی، درآمدها، بستانکاری ها و... را به صورت کاملاً یکپارچه در خود داشته باشد و نیاز مدارس را به نرم افزارهای حسابداری غیره از بین ببرد.

ثبت نام

یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی مراکز آموزشی در زمان ثبت نام سال تحصیلی جدید اتفاق می‌افتد که همراه با رفت و آمد های بسیار زیاد والدین و همهمه در مدرسه خواهد بود. برای کاهش و به صفر رساندن این چالش، استفاده از سامانه هایی که ثبت نام را آسان و به دور از مکان مدرسه امکان‌ پذیر می‌ کنند نیاز خواهد بود.

در این صورت کافی است در خانه و با استفاده از تلفن همراه یا لپتاپ خود وارد سامانه شوید. با پر کردن مشخصات مورد نیاز و سوابق تحصیلی، اقدام به ثبت اولیه مشخصات دانش پذیران کنید. در این صورت از رفت و آمدهای زمان ثبت کاسته میشود و نظم مدارس نیز حفظ خواهد شد.

سایت

مدارس برای رویدادهای عمومی، اعلام برترین ها و اخبار، نیاز به اطلاع رسانی از طریق سایت دارند. سایت تمام ابزارهای مورد نیاز برای انجام این کارها را در اختیار مدیران مراکز آموزشی قرار می دهد.

مدیریت حضور غیاب

مدیریت حضور غیاب به گونه ای طراحی شده است که بعد از حضور غیاب معلمین، در صورت غایب بودن دانش پذیران به والدین آنها پیامک غیبت ارسال شود. به این صورت، والدین می توانند از وضعیت فرزندان خود مطلع شوند.

مشاوره آنلاین

برای دسترسی به مشاور، سامانه های مدیریت مدارس قسمتی را جهت نوبت گیری و برقراری ارتباط دانش پذیران و والدین به مشاوره را فراهم کردند، که در هر زمان و مکانی دسترسی به مشاورین را میسر می‌ کند.

آرشیو

مدرسان برای دسترسی دانش پذیران به محتوا های آموزشی و کمک آموزشی می توانند آنها را در بایگانی قرار دهند تا در هر زمان و مکانی در دسترس دانش پذیران باشد.

سامانه پیامکی

پیامک یک ابزار اطلاع رسانی است که مدیران می توانند والدین و دانش پذیران را از آخرین اخبار مجموعه خود باخبر سازند و همچنین در گذشته برای ارتباط مدرسه با اولیا دانش آموزان لازم بود که تلفنی یا با ارسال نامه هایی از طریق دانش آموز با آن‌ها ارتباط حاصل کرد که این شیوه زمان زیادی را صرف خود می‌ کرد.

همچنین تماس تلفنی هزینه‌هایی را برای مدرسه در پی داشت. امروزه بسیاری از مدارس و موسسات با استفاده از سامانه پیامک هزینه‌های خود را کاهش داده و در وقت خود صرفه جویی می‌ کنند. با استفاده از سامانه پیامک در هر زمان از شبانه روز که نیاز باشد می‌توانید به اولیاء دانش آموزان پیامک ارسال کنید.

کاربرد سامانه پیامکی رایسا

  • امکان اطلاع رسانی‌ های مهم از جمله تعطیلی کلاس‌ها، شروع امتحانات و …
  • امکان اطلاع رسانی ساعت حضور و غیاب دانش آموز
  • امکان اطلاع رسانی پرداخت شهریه و زمان ثبت نام

ارزیابی و کارنامه

در این قسمت از نرم افزار مدیریت مدارس، دانش پذیران می توانند رشته تحصیلی خود را مشاهده و در صورت پسرفت برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهند. این قسمت برای مدرسان نیز در دسترس خواهد بود تا وضعیت تعطیلی دانش آموزان خود را ارزیابی کنند.

school-management-online

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت مدرسه چیست؟

نرم افزار مدیریت مدرسه شامل طیف وسیعی از فعالیت های روتین مراکز آموزشی خواهد شد که انجام آنها به صورت دستی و سنتی هم وقت زیادی از کاربران می گرفتند و گاهاً به سختی انجام می‌ پذیرفت. در طراحی این نرم‌افزار نیز به تمامی نوع افراد یعنی مدیران، معلمان، دانش پذیران و والدین توجه شده است و برای هر کدام مزایای خود را خواهد داشت در ادامه با توجه به فرد استفاده کننده، مزایای نرم افزارهای مدارس را توضیح می دهیم.

feature-software-school-management

مدیران

رنج وسیعی از کاربردهای نرم‌افزار برای مدیران قابل استفاده هستند که آنها را به عنوان خواهیم کرد.

1-مدیریت حسابداری

حسابداری یکی از مهم ترین موارد مورد استفاده برای مدیران خواهد بود. در اینجا مدیران می توانند تمام تراکنش های مالی مدرسه خود را مشاهده و مدیریت نمایند.

2-فرآیند ثبت نام

در ثبت نام مدیران می توانند تمام فرایند ثبت نام دانش پذیران خود را به صورت کاملا یکپارچه در سامانه خود داشته باشند.

3-ارزیابی کلاس های هر پایه

با ارزیابی کلاس های موجود در هر پایه، مدیران می توانند میزان پیشرفت یا پسرفت تحصیلی را مورد بررسی قرار دهند و در ادامه نسبت به آن اقدام نمایند.

4-اطلاع رسانی از طریق پیامک

سامانه های پیامک، اطلاع رسانی را آسان تر از پیش کرده اند و دیگر مدیران برای اطلاع رسانی آخرین اخبار مدرسه و .. نیاز به چاپ برگه های فراوان و حتی تماس گرفتن با والدین ندارند و با ارسال پیامک به صرفه ترین اطلاع رسانی را انجام میدهند.

5-تشکیل برنامه هفتگی

مدیران می توانند برای پایه های خود برنامه هفتگی طراحی و آنها را در اختیار معلمان و دانش پذیران خود قرار دهند.

معلمان

نرم افزارهای مدیریت مدرسه برای معلمان عزیز امکانات فراوانی را در نظر گرفته است.

1-کلاس آنلاین

با استفاده از کلاس آنلاین میتوان بدون هیچ گونه دغدغه ای هر زمانی کلاس برگزار کرد.

2-آزمون آنلاین

معلمان می توانند برای بررسی میزان یادگیری، از دانش آموزان خود، در سریعترین حالت ممکن آزمون طراحی و برگزاری کنند و میزان یادگیری آنها را سنجش نمایند.

3-ارزیابی

معلمان می توانند میزان رشد یا پسرفت تحصیلی هر دانش آموز را به طور جداگانه و یا گروهی مورد بررسی قرار دهند این امکان در ارزیابی‌ ها در دسترس خواهد بود‌.

4-آرشیو محتوای آموزشی

معلمان می توانند در هر جایی که قرار دارند محتواهای آموزشی خود را در اختیار دانش آموزان خود قرار دهند. با استفاده از آرشیو می توان محتواها را به صورت نامحدود در اختیار آنها قرار داد.

دانش پذیران

نرم افزار های مدیریت مدارس، امکانات ویژه برای دانش پذیران در نظر گرفته که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1-برگزاری کلاس آنلاین

دانش پذیران می توانند در هر جایی و هر زمانی وارد کلاس شده و به یادگیری بپردازند.

2-ضبط و آرشیو

با دسترسی به آرشیو محتوای آموزشی، در هر زمانی دانش پذیران می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی آنها در اختیار داشته باشند‌.

3-ارزیابی تحصیلی

با مشاهده ارزیابی تحصیلی، دانش پذیران می توانند از میزان پیشرفت و پسرفت خود در دروس مختلف آگاه و برای آن برنامه ریزی کنند.

والدین

و در انتها نرم‌افزارهای مدیریت مدرسه امکاناتی را برای والدین نیز در نظر گرفته که به آن‌ها اشاره می‌ کنیم.

1-ثبت نام آنلاین

یکی از موارد مهم، استفاده از ثبت نام آنلاین است که از دردسرهای ثبت‌ نام خواهد کاست. والدین می توانند از طریق سامانه به صورت آنلاین اقدام به ثبت نام فرزندان خود کنند.

2-ارزیابی جامع

در ارزیابی، والدین می توانند میزان فعالیت های فرزندان خود را مشاهده و از آن مطلع شوند.

3-اطلاع رسانی پیامکی

والدین می توانند از طریق پیامک از آخرین رویدادها و اخبار مدارس و وضعیت فرزند خود مطلع شوند.

4-مشاوره آنلاین

خانواده ها می توانند از طریق مشاوره آنلاین از متخصصین این حوزه برای بهبود شرایط روحی و فکری فرزندان خود استفاده کنند.

choose-software-school-management

چگونه نرم افزار مدیریت مدرسه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک نرم افزار مدیریت مدرسه در درجه اول باید به نیازهای مرکز آموزشی توجه کنیم. بخش‌های نرم‌افزار مدیریت مدارس به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول قسمت هایی که مربوط به مدیریت مراکز آموزشی می شوند. در این بخش ها مدیریت مراکز با آنها در ارتباط هستند. از مهمترین موارد این بخش ها، حسابداری، ثبت نام، تشکیل کلاس ها، اطلاع رسانی، سامانه پیامکی و غیره می باشند.

در دسته دوم بخش هایی از نرم‌افزار قرار می گیرند که جنبه آموزشی دارند و مربوط به حوزه تحصیلی دانش آموزان می باشد. کلاس آنلاین، آزمون آنلاین، مشاوره، تکالیف، ارزیابی و کارنامه از مهمترین بخش های نرم افزار مدیریت مدارس می باشند.

یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب نرم افزارهای مدیریت مدرسه باید به آن توجه داشته باشیم، زیرساخت مراکز آموزشی است. به عبارتی دیگر قبل از خرید این نرم‌افزار، باید مواردی مانند: اینترنت پرسرعت، کامپیوتر، تجهیزات شبکه و غیره مجموعه آموزشی را تهیه کرد.

نرم افزار مدیریت مدرسه رایسا

نرم افزار مدیریت مدارس رایسا یک مجموعه کامل از قابلیت ذکر شده و مورد نیاز مراکز آموزشی است که توسط تیم تحقیق و توسعه شناسایی و پیاده سازی شده اند. رایسا تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی تعاملی و ایجاد محیطی با رابط کاربری بسیار زیبا و ساده کرده است. همچنین با ارائه قابلیت های متنوع و در نوع خود بی نظیر تعاریف جدیدی را به نرم افزارهای مدیریت مدارس داده است. قابلیت هایی کاملاً منحصر به فرد بوده و موجب تسهیل در انجام امور مدیریتی و آموزشی می شوند.

یکی از مهمترین اهداف رایسا به صفر رساندن استفاده از نرم افزارهای دیگر در مراکز آموزشی است. به عبارتی دیگر با یکپارچه کردن نرم افزار، سعی در عدم نیاز مراکز آموزشی به نرم افزارهای جانبی دیگر دارد. همچنین با ارائه به روز رسانی های زیاد و ایجاد امکانات دیگر مشکلات مراکز آموزشی در زمینه مدیریت را برطرف می کند.

برای ثبت نام، درخواست دمو و دریافت راهنمایی بیشتر می توانید از این قسمت با تیم فروش رایسا در ارتباط باشید.

درخواست تست سامانه

سوال های متداول

آیا میتوان فقط از بعضی از قابلیت های نرم افزار رایسا استفاده کرد؟

بله، شما به طبق نیازهای مدرسه و مرکز آموزش خود میتوانید قابلیت ها را انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما به شما در دسترس داشتن تمام قابلیت ها است. چون تمامی موارد با برسی های فراوان برای مدارس طراحی شده است و بدون شک به افزایش کیفیت مدرسه شما کمک بسزایی میکند.

نرم افزار رایسا تا چه مدت امکان تست دارد؟

نرم افزار رایسا به مدت 30 روز (یک ماه) در اختیار شما قرار دارد و شما به صورت کاملا رایگان میتوانید تست انجام دهید.