اطلاع رسانی به سبک سامانه پیامکی رایسا

  • اطلاع رسانی به سبک سامانه پیامکی رایسا
  • خانه
banner
banner
banner
SMS

مقدمه

مراکز آموزشی برای اطلاع رسانی وقایع مرتبط به دانش پذیران و اخبار به خانواده ها نیاز به یک راهکار مناسب دارند. این راه ارتباطی باید از امنیت بالا برخوردار و همیشه نیز در دسترس باشد. برای ارائه آموزشی موفق ارتباط بین مراکز با خانواده همیشه امری ضروری بوده است.

نداشتن ارتباط مستمر والدین با مرکز آموزشی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در بعضی از آموزش های مجازی وجود دارد و باعث اختلال در روند آموزشی میشود. از این رو والدین موظف اند به طور مرتب با مدرسه در ارتباط باشند. از این رو وجود سامانه ای مانند آموزش مجازی رایسا به ارتباط بین مدرسه و والدین کمک میکند تا دیگر نگران وضعیت فرزند خود نباشند. همچنین موظف به پیگیری های حضوری نخواهند بود و از طریق پیامک از اخبار مدرسه با خبر میشوند.

با خرید بسته اشتراکی سامانه پیامکی رایسا، برای ارسال پیامک به کاربران خود نیاز به هماهنگی با هیچگونه سازمان یا سامانه ی دیگری ندارید، و یا حتی احتیاج به گرو گذاشتن سفته های بانکی نخواهید بود. تمام مسئولیت های ارسال پیامک را تیم نرم افزاری رایسا و کارشناسان آنها بر عهده می‌ گیرند. از این رو از نگرانی های موجود در زمینه ارسال پیامک کاسته می شود. همچنین با به حداقل رساندن هماهنگی‌ها جهت ارسال پیامک، این فرآیند شتاب بیشتری میگیرد و کادر مراکز می توانند با سرعت بیشتری این کار را انجام دهند.

پیامک در سامانه آموزش مجازی رایسا چیست؟

tools-in-sms

یکی از مهمترین عوامل در روند آموزش و بهبود فراگیری برای دانش آموزان، اطلاع کامل والدین از وضعیت تحصیلی فرزندانشان است و تیم نرم افزاری رایسا به خوبی آن را می داند. چرا که والدین نیز در کنار کادر مراکز آموزشی نقشی پر رنگ در مراحل آموزشی دانش پذیران دارند. پس ایجاد یک رابطه ی پایدار و مستقیم بین خانواده و مراکز آموزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سیستم پیامکی یکی از ویژگی های منحصر به فرد سامانه آموزش مجازی رایسا است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار مراکز آموزشی قرار می دهد. سیستم پیامکی رایسا به گونه ای طراحی شده است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای مراکز آموزشی در زمینه ی ارسال پیامک را در اختیار آنها قرار می دهد. به عبارتی دیگر این سامانه کاملاً متناسب با موارد مورد نیاز مراکز آموزشی طراحی شده است تا هیچگونه وابستگی به ابزارهای دیگر وجود نداشته باشد.

در پیامک رایسا ارسال گزارش عملکرد دانش پذیر، از طریق پیامک شیوه مطمئنی برای مطلع کردن والدین از ساعت و تاریخ برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، اطلاع رسانی اخذ بالاترین و پایین ترین نمره، اطلاع از غیبت و تاخیر دانش پذیر و اطلاع از تاریخ و شروع امتحانات امکان پذیر می باشد.

مشکلاتی چون نداشتن فرصت کافی، فعالیت تمام وقت سرپرست خانواده و مواردی از این دسته باعث شده اند که والدین ارتباط کمتری با مرکزآموزشی داشته باشند. و علاوه بر این بعضی از دانش پذیران از ارائه عملکرد خود و اطلاع رسانی از برنامه‌های آموزشی پرهیز می‌کنند. در نتیجه اولیا از وضعیت فرزند خود بی‌خبر می‌ماند. یکی از بهترین راه حل ها برای رفع این مشکلات استفاده از سامانه آموزش مجازی رایسا است که تمامی ابزارهای مورد نیاز برای ارسال پیامک های توضیح داده شده را در خود دارد و نیاز به سامانه های دیگر را به صفر می رساند.

در ویدیو زیر نیز می توانید با امکانات سامانه پیامکی رایسا آشنا شوید.

امکانات مربوط به محیط پیامک رایسا

با توجه به نیاز مراکز آموزشی، مدیران می توانند بعد از وارد شدن به پروفایل مدیریتی خود، بسته پیامکی مورد نظر را ثبت و خریداری کنند. پس از دریافت تایید از سامانه رایسا، مدیران می توانند به تمامی امکانات مجموعه پیامکی بدون هیچگونه محدودیتی دسترسی کامل داشته باشند.

برای انجام این کار باید در بخش پیامک، زیر مجموعه خرید بسته را انتخاب کنید تا بسته‌های موجود ظاهر شود. برای هر بسته پیامکی تعداد پیامک های قابل ارسال و هدیه را مشاهده خواهید کرد. بعد از رزرو و پرداخت یکی از بسته های موجود می توانید از بخش پیامکی سامانه به طور کامل استفاده نمایید.

ارسال پیامک:

در سامانه پیامکی رایسا امکانات فراوانی برای ارسال پیامک به صورت فردی، گروهی و یا برای معلمان فراهم شده است که به مدیران این اجازه را می‌دهد تا به هر نوعی که مد نظرشان هست کار کنند. در ادامه به توضیح هر یک از انواع ارسال می پردازیم.

شما میتوانید متن پیامک های آماده را در سامانه وارد کنید. یکی از موارد، یادآوری مدارس برای پرداخت شهریه است. البته نوع نگارش متن این پیامک باید یه گونه ای باشد که برای والدین سوءتفاهمی پیش نیاید. برای مثال از این گونه متن ها استفاده کنید.

اولیای گرامی زمان پرداخت شهریه رو به پایان است لطفاً جهت پرداخت اقدام کنید.
با مدیریت ....

نمونه متن های پیامکی قابل استفاده دیگر

با سلام خدمت اولیا عزیز شروع امتحانات فرزند شما از تاریخ ..... است.
با مدیریت ....

ولی محترم دانش آموز .... نمره درس ریاضی فرزند شما ..... است.
با آرزوی موفقیت بیشتر مدیریت....

ارسال تکی:

در این قسمت مدیران می‌توانند بعد از انتخاب افراد مورد نظر، برای آنها پیامکی را ارسال کنند. برای این منظور ابتدا باید در قسمت جستجو، پایه و کلاس مورد نظر را انتخاب کنند. باید توجه داشت که می‌توان چندین پایه و کلاس مختلف را با هم انتخاب کرد. با این کار میتوان چندین نفر از کل دانش پذیران را انتخاب کرد.

سپس با انتخاب دانش پذیران مورد نظر خود که در پایین صفحه لیست شده اند، اقدام به ارسال پیامک کرد. بعد از آن می توانید در بخش ارسال پیامک، از متن های پیش فرض که در قسمت تنظیمات ثبت کرده‌اید نیز استفاده کنید. با این کار سرعت در ارسال پیامک بالا می‌رود. علاوه بر این می توان برای ارسال پیامک در تاریخ و زمان مشخص، تنظیماتی را انجام داد. این گزینه برای ارسال پیامک در مناسبت‌ها، کاربرد فراوانی خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه

برای آشنایی با جامع ترین آزمون آنلاین تحصیلی، می توانید مقاله آزمون آنلاین رایسا را مطالعه کنید.

ارسال گروهی:

یکی دیگر از ویژگی های سامانه پیامکی رایسا، امکان ارسال گروهی یا دسته جمعی پیامک برای دانش آموزان است. با این قابلیت مدیران می توانند به راحتی به دسته ای خاص از دانش پذیران اطلاع رسانی کنند. برای ارسال پیامک به گروه خاص، کافی است ارسال گروهی را در بالای صفحه انتخاب کنید. این گزینه به مدیران کمک می کند خیلی سریع متن مورد نظر خود را برای گروه‌ها ارسال کنند.

کافیست بعد از انتخاب پایه و کلاس در قسمت اطلاعات گروه پیامک ارسالی، متن مورد نظر خود را در قسمت اطلاعات ارسال پیامک، انتخاب نمایند. در ادامه نیز تاریخ ارسال پیامک را انتخاب نمایید و دکمه ارسال را بزنید. لازم به ذکر است که می توان چند کلاس و پایه را نیز برای ارسال انتخاب کرد.

ارسال معلمین:

teacher-send-sms

از دیگر امکانات سامانه پیامکی رایسا، اطلاع رسانی برای مدرسان مراکز آموزشی است. به عبارتی دیگر برای ارسال رویدادها و اخبار مراکز برای مدرسان، می توان از این بخش استفاده کرد که یکی از دغدغه های کادر مراکز آموزشی بوده است. برای انجام این کار در قسمت اطلاعات اشخاص مورد نظر نام تمامی معلمان نمایش داده خواهد شد که می‌توان هر یک را به دلخواه از این لیست حذف کرد. در قسمت اطلاعات ارسال پیامک نیز می‌توان متن پیامک را انتخاب، در ادامه بعد از انتخاب تاریخ ارسال پیامک با زدن دکمه ارسال متن در زمان مشخص شده برای معلمان ارسال خواهد شد.

ارسال پیامک حضور غیاب:

یکی دیگر از مهمترین قابلیت های سامانه پیامکی، ارسال پیامک از طریق نرم افزار، اپلیکیشن و ... می‌باشد. برای مثال اگر دستگاه حضور غیاب مدرسه و مرکز شما مجهز باشد، می‌توانید پیامک های حضور، تاخیر و خروج را به والدین به صورت اتوماتیک و خودکار ارسال کنید. این نوع پیامک موجب افزایش حس اعتماد و امنیت نیز والدین می شود.

write-smsm

گزارشات پیامک ها:

برای مشاهده لیست تمامی پیامک های ارسال شده، می توان وارد قسمت گزارشات پیامک‌ها شد. در اینجا می‌توان با انتخاب گزینه هایی که در قسمت جستجو نمایش داده شده است لیست مورد نظر خود را فیلتر ‌و مشاهده کنید. گزینه های جستجو می توانند از نوع بسته، اشخاص، پایه، کلاس، تاریخ و وضعیت پیامک ارسال شده باشند.

تنظیمات پیامک:

report-sms-info

در تنظیمات پیامک رایسا می توان پیام را به صورت پیش فرض از لیست تمامی پیام های موجود انتخاب و ثبت کرد. با این کار سرعت ثبت پیامک بالا می‌رود. علاوه بر این، در قسمت کلاس آنلاین می‌توان گزینه ارسال پیامک در کلاس آنلاین را فعال یا غیرفعال کرد. در کنار آن می توان زمان ارسال پیامک در کلاس آنلاین را نیز تعیین و ثبت کرد.

این گزینه والدین را از حضور فرزندانشان در کلاس مطلع می کند‌. همچنین در قسمت تبریک ‌تولد می توانید اعلان تولد را فعال یا غیرفعال نمایید. با انجام این کار سیستم در تاریخ تولد دانش پذیران به آنها متن تبریک ارسال خواهد کرد.

سامانه پیامکی رایسا، قابلیت های فراوان دیگری نیز دارد که در این قسمت به تمامی آنها اشاره خواهیم کرد.

قابلیت های سیستم پیامکی سامانه رایسا

  • امکان مشاهده اطلاعات پیام های ارسال شده در بخش تاریخچه
  • امکان ثبت پیام های آماده برای تسریع در امر ارسال پیام
  • امکان ارسال پیامک در دفتر کلاسی، آفلاین یا حضوری
  • امکان اطلاع رسانی اخذ نمره بالا و پایین
  • امکان نمایش تعداد پیامک های باقی مانده
  • امکان ارسال پیامک به معلمین و کادر
  • امکان ارسال پیامک در کلاس آنلاین
  • امکان اطلاع از شروع و تاریخ امتحانات
  • امکان زمانبندی برای ارسال پیامک
  • قابلیت چاپ گزارش پیامک ها
  • امکان اطلاع از غیبت
  • امکان اطلاع جلسه
  • امکان نظر سنجی
  • امکان ارسال پیامک گروهی
  • امکان ارسال پیامک فردی
  • امکان ارسال تبریک تولد

نتیجه

برای ارتباط با اولیای دانش پذیران دیگر لازم به تلفن برای برقرار کردن تماس نیاز نیست. این شیوه زمان زیادی را صرف خود می‌ کند و همچنین هزینه بالایی برای مراکز آموزشی خواهد داشت. در سامانه پیامک رایسا شما می توانید علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، روابط خودتان را با اولیای دانش پذیر مطلوب تر سازید.