مشاوره تحصیلی آنلاین در سامانه آموزشی رایسا

  • مشاوره تحصیلی آنلاین در سامانه آموزشی رایسا
  • خانه
banner
banner
banner
onlineConsulting

مقدمه

باتوجه به شرایط کنونی و نگرانی های ایجاد شده در حوزه آموزش و پرورش، در آموزش مجازی باید با برنامه ریزی درستی پیش رفت. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه ویژه کرد استفاده از راهنمایی های مشاور تحصیلی است که نقش پر رنگی در بهبود فرایند تحصیلی دانش پذیر دارد. فراموش نکنید که مشاوره تحصیلی باعث رشد تحصیلی و بهبود شرایط روحی افراد می شود.

به همین دلیل مشاوره را در کنار آموزش باید بسیار جدی گرفت. در دوران آموزش مشکلاتی مانند: رقابت، کمبود اعتماد به نفس، استرس و... پیش می‌آید که رفع اینگونه مشکلات برای والدین و دانش پذیران از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو باید، بخش مشاوره تحصیلی را با هدف مدیریت بحران راه اندازی کرد. علاوه بر این، مشاوره در مراکز آموزشی یکی از ارکان مهمی است که هرگز از یاد نمی رود.

OnlineConsultant

اهداف مشاوره تحصیلی آنلاین

یکی از روشهایی که تا حد زیادی میتواند بر انتخاب های آینده دانش پذیران تاثیر بگذارد، استفاده از مشاوره های تحصیلی به موقع است. بنابراین، در صورتی که دانش آموزان و دانشجویان از وضعیت خود مطلع بوده و بتوانند به درستی آن را برای مشاور انتقال دهند، آینده شان به درستی و روشنی رقم میخورد. البته، مشاوران تحصیلی باید محدودیت ها و توانایی های دانش پذیران را مشاهده کنند و سپس، مشورت های لازم را ارایه کنند.

علاوه براین، اهداف مشاوره تحصیلی آنلاین هنگامی واضح تر میشود که آنها اطلاعات درست و دقیقی از موردهای مشاوره در دست داشته و بتوانند راهکار های سازنده و کاربردی برای همه دانش پذیران سر درگم ارایه دهند و آنها را به ادامه راه و تحصیل و کسب موفقیت در زمینه دلخواه تشویق و ترغیب نمایند. بطور قطع استفاده از یک مشاور خوب و با تجربه مزیت های فراوانی هم برای مراکز آموزشی و هم برای دانش پذیران دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از مشاور تحصیلی

  • کشف مشکلات درونی
  • مدیریت اضطراب
  • مدیریت خشم
  • ترک و تغییر عادات بد
  • یادگیری تصمیم بهتر
  • برطرف کردن افسردگی
  • افزایش اعتماد به نفس
OnlineVisited

استعدادیابی از طریق مشاور تحصیلی

اگر به دانش آموزان از طریق جلسات مشاوره و انجام تست های استعداد یابی کمک کنید تا به استعداد خود پی ببرند، می توانند نسبت به شناخت توانایی های خود، انتخاب رشته درستی انجام بدهند و همینطور در شغل آینده خود موفق باشند.

دانش آموزان بدانید که اگر در مسیری که استعداد دارید قدم بردارید همواره در کارهای که انجام می‌ دهید پیشرفت و شکوفایی چشم گیری را شاهد خواهید بود.

پیشنهاد ویژه

اگر می خواهید با نوع استعداد و تیپ شخصیتی خود آشنا شوید، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تست استعداد یابی گاردنر می باشد.

مشاوره تحصیلی در سامانه آموزش مجازی رایسا چیست؟

هنگامی که بحث از مشاوره تحصیلی به میان می آید ارتباط دانش پذیران با مشاور برای کمک و راهنمایی در زمینه های گوناگونی مانند؛ برنامه ریزی درسی، افت تحصیلی و علل آن ، روش های بهسازی حافظه و یا بطور کلی هر مشکلی که ممکن است در آینده پیش آید، مورد توجه قرار می‌گیرد. رفع این گونه مشکلات به عهده مشاوران تحصیلی است. مشاوران می کوشند تا با ایجاد رابطه ای صمیمانه و دو جانبه به دانش پذیران در بررسی مشکلات از دیدگاه های مختلف کمک کنند.

تیم نرم افزاری رایسا اهمیت مشاوره آموزشی را فراموش نکرده و بخش مشاوره را به گونه ای طراحی کرده است که تعامل بین این دو عنصر به خوبی حفظ شود. مشاوره به صورت تصویری بین مشاور و دانش پذیر در رایسا امکان پذیر است. مشاوره تحصیلی آنلاین به برقراری ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا نیاز دارد.

سامانه آموزش مجازی رایسا همه چی را فراهم کرده است تا دانش پذیر و مشاور ارتباط شفافی را داشته باشند. یکی از ویژگی های بسیار مفید مشاوره رایسا ضبط جلسات مشاوره است چرا که ممکن است زمانی پیش آید که لازم باشد مشاور به عقب برگردد و جزئیات خاصی را بررسی کند.

امکانات مربوط به محیط مشاوره تحصیلی رایسا

سمت مدیر :

برای ساخت اکانت یک مشاور، مدیر یا معاون میتوانند بعد از وارد شدن به قسمت همکاران و پرکردن مشخصات لازم، نوع همکار را مشاور انتخاب کند. همچنین در اکانت مدیر قابلیت مشاهده تمامی نوبت های رزرو شده توسط دانش پذیران و مشاور فراهم شده است. علاوه بر آن مدیران نیز میتوانند نوبت را برای دانش پذیران ثبت و رزرو کنند.

سمت مشاور :

مشاور در پروفایل خود میتواند تمام فرآیند مشاوره تحصیلی را به طور کلی مشاهده و مدیریت کند. عملیات چون نوبت دهی به دانش پذیران، مشاهده نوبت های ثبت شده توسط خود و دانش پذیران، برگزاری مشاوره تحصیلی آنلاین و دوره های عمومی در قسمت رسانه که به مشاور برای برپایی هرچه بهتر این مهم کمک میکند.

نوبت دهی :

در این قسمت مشاور تحصیلی میتواند برای دانش پذیران نوبت گیری کند. این بخش زمانی کاربردی میشود که مشاوران بعد از برگزاری جلسه های مشاوره آنلاین، قرار است نوبت دیگری را برای همان دانش پذیر ثبت کنند. همچنین امکان ویرایش و تغییر زمان نوبت ها ثبت شده را نیز برای او فراهم می کند. علاوه بر آن امکان لغو نوبت نیز فراهم شده است که در صورت هماهنگی دو طرف می توانند از این گزینه برای آزادسازی نوبت استفاده کنند.

بعد از انتخاب گزینه ثبت نوبت در بخش مشاوره کافیست قسمت سمت چپ پایین، گزینه افزودن نوبت را انتخاب کنید. پس از آن صفحه ای باز می شود که از مشاور اطلاعات عمومی و زمان برگزاری جلسه مشاوره را می خواهد. نیاز به پر کردن اطلاعات فردی دانش پذیر نظیر؛ نام و نام خانوادگی، پایه، کلاس، شماره دانش آموزی و شماره همراه است. در ادامه برای ثبت نوبت باید گزینه ثبت را نیز انتخاب کرد.

پیشنهاد ویژه

برای آشنایی با امکانات جذاب کلاس آنلاین رایسا، می توانید مقاله کلاس آنلاین رایسا را مطالعه کنید.

مشاهده نوبت :

مشاور در اکانت خود میتواند نوبت های رزرو شده در طول یک ماه را مشاهده کند. علاوه بر آن امکان مشاهده نوبت های رزرو شده بصورت روزانه نیز فراهم شده است که بطور دقیق، برنامه روزانه را می توان از آن به دست آورد.

برگزاری جلسه مشاوره تحصیلی آنلاین :

برای مشاهده نوبت های رزرو شده در روز به ترتیب وارد شدن به جلسات آن روز، مشاور می تواند در قسمت مشاوره آنلاین وارد یکی از جلسه ها شود. ورود به این جلسات تنها زمانی امکان پذیر می شود که در ساعت برگزاری آن قرار داشته باشند. پس از وارد شدن به جلسه مورد نظر، مشاور می تواند تصویر خود را در سمت راست صفحه خود مشاهده کند.

همچنین در زمانی که دانش پذیر در جلسه حضور پیدا کرده است می تواند با باز کردن صدا و تصویر او، در وسط صفحه، فرد را مشاهده کند. در قسمت سمت چپ پایین نیز ابزار مورد نیاز مشاور برای کنترل جلسه قرار داده شده اند. که در ادامه به بررسی این ابزار می پردازیم.

برای آشنایی بیشتر با مشاوره تحصیلی رایسا ویدیو زیر را نیز می توانید مشاهده نمایید.

شروع جلسه :

با زدن این گزینه جلسه مشاوره به طور رسمی شروع میشود و تمامی آن ضبط میشود.

پایان جلسه :

این گزینه موجب اتمام کلاس و آرشیو شدن جلسه خواهد شد.

اشتراک گذاری صفحه :

در زمان هایی که برای برقراری بهتر ارتباط با مخاطب خود، نیاز به اجرا کردن چند نرم افزار مختلف و اجرا کردن فایل صوتی و تصویری است، اشتراک گذاری صفحه گزینه مناسبی برای این نوع ارتباط خواهد بود. با انتخاب این گزینه، مشاور میتواند تمامی صفحه مانیتور خود را به اشتراک مخاطب خود بگذارد.

انتخاب ورودی :

مشاور تحصیلی می تواند تنظیمات مربوط به ورودیهای خود مانند میکروفون و دوربین را تغییر دهد.

قطع و وصل صدا و تصویر :

در این قسمت مشاور میتواند صدا و تصویر دانش پذیر را به طور کلی و جزئی قطع و وصل کند.

بزرگنمایی :

در این قسمت مشاور می تواند تصویر دانش پذیر را بزرگ نمایی کند.

نوبت جدید :

بعد از پایان هر جلسه مشاوره تحصیلی، شخص مشاور میتواند تصمیم بگیرد که آیا نیاز به جلسه بعدی دارد یا خیر و در صورت نیاز امکان انتخاب تاریخ وجود دارد و همچنین موضوع جلسه بعد را میتوانند وارد و ثبت کنند.

سمت دانش پذیر :

برای بخش مشاوره تحصیلی در پروفایل دانش پذیر نیز امکاناتی از قبیل مشاهده نوبت های ثبت شده، رزرو نوبت جدید و برگزاری جلسه مشاوره آنلاین در نظر گرفته شده است.

مشاوره تحصیلی آنلاین رایسا قابلیت های فراوان دیگری نیز دارد که در این قسمت به تمامی آنها اشاره خواهیم کرد.

  • ثبت نوبت توسط دانش آموز
  • لغو نوبت رزرو شده توسط مشاور
  • اشتراک گذاری دسکتاپ توسط مشاور
  • ثبت درخواست لغو نوبت توسط دانش آموز
  • ثبت مشاور در بخش همکاران در پنل مدیر
  • ضبط خودکار مشاوره
  • ثبت نوبت بعدی در حین برگزاری جلسه مشاوره
  • نمایش نوبت های رزرو شده برای مدیر و مشاور
  • آزادسازی نوبت رزرو شده بصورت خودکار بعد از پایان مشاوره
  • ثبت زمان ها توسط مشاور برای نوبت گیری دانش آموزان و خانواده ها
  • قطع و وصل صدا و تصویر دانش آموز یا خانواده توسط مشاور
  • نمایش صوتی و تصویری مشاوره با دانش آموز یا خانواده
  • رزرو نوبت توسط مشاور
student-online-consulting

نتیجه

با پیچیدگی های نظام آموزشی امروز کشور ما، نقش مشاوران تحصیلی پررنگ تر از قبل شده و دانش پذیران در هر مرحله از زندگی به افراد آموزش دیده و تحصیل کرده ای نیاز دارند که دوره مشاوره تحصیلی بدون هیچ مشکلی و نگرانی، برای آن ها برگزار شود و همینطور برای برگزاری یک جلسه مشاوره آنلاین به سرویس نوبت دهی و فضای گفتگوی آنلاین نیاز است که مشاور آنلاین رایسا آنها را در برنامه خود قرار داده است. علاوه بر آن امکانات دیگری در این محیط اضافه شده است که به برگزاری بهتر این جلسات کمک خواهد کرد.