آرشیو کامل محتوای آموزشی در سامانه رایسا

  • آرشیو کامل محتوای آموزشی در سامانه رایسا
  • خانه
banner
banner
banner
archive-raysa

مقدمه

با افزایش چشمگیر استفاده از فضای مجازی، داده های هر فرد در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار هستند که همیشه خطر های مختلف از جمله ویروس ها، سرقت تجهیزات، مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، تهدید جدی برای از دست دادن آنها خواهند بود. از این رو حفظ و نگهداری آنها بسیار مهم و حیاتی تلقی می شود.

بایگانی یا آرشیو مکانی برای ذخیره و حفظ محتوا، مطالب و به عبارتی هرگونه داده الکترونیکی است. آرشیو در مواردی استفاده میشود که افراد، گروه ها، سازمان ها و مراکز آموزشی در طول زمان کاری، اطلاعات با ارزش در خطر از دست رفتن قرار دارد.

همچنین با دسته بندی و برچسب گذاری مناسب بر روی داده ها می توان زمان جستجو و دسترسی به آنها را به حداقل رساند. از طرفی با حذف ابزار فیزیکی، کمک بسیار زیادی به حفظ و نگهداری از محیط زیست می شود. تمامی مراکز آموزشی که قصد دارند در دنیا آموزش مجازی موفق باشند می بایست اقدام به تهیه سامانه ای کنند که آرشیو را بدون هیچ مشکلی در اختیار کاربران قرار دهد.

یکی از مهمترین عوامل پیشرفت تحصیلی استفاده از آرشیوهای آموزشی گذشته است. با انجام این کار اطلاعات بسیار مهم و خوبی از محتویات درسی گذشته به دست خواهیم آورد. محیط بایگانی آموزشی رایسا برای پیاده‌سازی این مهم طراحی شده است و ابزار مناسبی برای نگهداری محتویات مهم آموزشی مراکز آموزشی شما محسوب می شود.

آرشیو در سامانه آموزش مجازی رایسا چیست؟

teacher-archive

یکی از بهترین و کلیدی ترین راهکارهای موجود برای حفظ و نگهداری محتواهای مراکز آرشیو آموزشی، رایسا است که کمک زیادی به دسته بندی و نگهداری آنها می کند. از این رو کادر مراکز آموزشی و دانش پذیران می توانند با آسودگی خاطر مطالب درسی خود را درسامانه آموزش مجازی رایسا آرشیو کنند و نگران از بین رفتن و حذف آنها نباشند. هدف تیم نرم افزاری رایسا ارائه ی آرشیوی با 5 عنصر اصلی، امنیت، سرعت، کیفیت، حافظه و دسته بندی بوده است.

شما هیچ لحظه ای از کلاس آنلاین رایسا را از دست نمی دهید حتی اگر غیبت کنید و در کلاس حاضر نشوید. آرشیو به شما این امکان را میدهد تا هر ساعت در طول شبانه روز ویدیو ها را دانلود و با حجم و کیفیت مناسب مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید مرور چندین باره ویدئو ها را داشته باشید. رایسا برای نگهداری محتوا های مراکز آموزشی از سرورهای قدرتمند در بخش آرشیو خود استفاده کرده است که از فایل های کاربران در چند دیسک و هاست مختلف جهت بایگانی بهتر، نگهداری و محافظت می کند.

پیشنهاد ویژه

برای آشنایی با امکانات رسانه آموزشی رایسا، می توانید مقاله رسانه رایسا را مطالعه کنید.

از این رو خیال کاربران از حفظ محتوا های خود راحت می شود که جدا در چندین جای مختلف نسخه پشتیبان تهیه شده است. از دیگر نکات مهم در آرشیو رایسا نگهداری محتوا ها به مدت نامحدود است که کاربران می‌توانند با توجه بسته های خریداری شده خود، فایل های مورد نیاز خود را با هر حجمی در سامانه بارگذاری کنند.

در آرشیو سامانه آموزش مجازی رایسا سه صفحه برای آپلود، ویرایش و نمایش محتوا های آموزشی طراحی و پیاده سازی شده است که به تفضیل در مورد آنها صحبت می کنیم.

بارگذاری فایل:

student-archive

در این قسمت مدرسان، معاونان و مدیران مراکز می توانند با توجه به دسترسی های خود محتوا های آموزشی خود را بارگذاری کنند. برای انجام این کار ابتدا باید یک نام برای فایل خود انتخاب کنند.

سپس برای آن یک درس، پایه و کلاس یا گروه خاص تعیین نمایند.همچنین می توانند توضیحاتی مربوط به فایل را در قسمت توضیحات وارد کنند. در ادامه باید تاریخ نمایش فایل را مشخص و فایل مورد نظر خود را انتخاب نمایند و دکمه ارسال را بزنند. پس از بارگذاری محتوای مورد نظر، پیغامی مبنی برآپلود موفق نمایش داده خواهد شد.

ویرایش فایل:

برای مواقعی که نیاز به تغییر موردی در فایل و نوع ارائه آن پیش آمده باشد، کادر مراکزی می توانند محتوا های مربوط به خود را اصلاح کنند. همچنین می توانند در صورت نیاز فایل ها را از محیط آرشیو رایسا حذف نمایند.

پیشنهاد ویژه

اگر می خواهید درباره پنل پیامکی سامانه رایسا بیشتر بدانید، می توانید مقاله سامانه پیامکی رایسا را مطالعه کنید.

نمایش محتواهای آرشیو روز:

برای نمایش محتواهای بارگذاری شده برای یک روز مشخص کافی است وارد بخش آرشیو شد و با انتخاب روز مورد نظر تمامی فایل های بایگانی شده را با توجه به مشخصات خود مشاهده کرد. بعبارتی دیگر تمام فایل های مربوط به هر کاربر نمایش داده خواهد شد.

بایگانی آموزشی:

بایگانی آموزشی رایسا برای آزمون‌های کاربران نیز فضایی جهت حفظ و نگهداری نمرات دانش آموزان و سوالات مراکز آموزشی به تفکیک درس، پایه، سختی و غیره در نظر گرفته است. از این رو نمرات دانش آموزان در هر بازه زمانی در دسترس هستند. همچنین به دلیل آرشیو سوالات می توان برای آزمون های دفعات بعد از آنها استفاده کرد که سرعت طرح آزمون را به خوبی افزایش می دهد.

seraching-in-archive

قابلیت آرشیو:

  • امکان آپلود فایل های مختلف با حجم متفاوت و نامحدود توسط معلم

  • امکان نمایش اطلاعات فایل از جمله: نام معلم، پایه، نام درس، موضوع و... در آرشیو

  • امکان آپلود فایل برای همه کلاس های یک پایه بصورت همزمان

  • امکان نمایش آرشیو کلاس های هر پایه برای معلم مربوطه

  • امکان نمایش آرشیو هر کلاس برای دانش آموز مربوطه

  • امکان نمایش آرشیو تمام کلاس ها برای مدیر

  • امکان جستجوی آرشیو در تاریخ مورد نظر

  • امکان دانلود فایل ها توسط دانش آموزان

  • امکان نمایش آنلاین فایل ها و ویدیو ها

  • امکان آپلود فایل بصورت آنلاین و آفلاین

  • امکان تفکیک آرشیو برای هر کلاس

  • امکان ویرایش و حذف فایل توسط معلم

  • امکان زمان بندی فایل توسط معلم

مزایای آرشیو:

بدون شک آرشیو رایسا مزایای زیادی نسبت به جزوات حجیم و پر دردسر دارد که یکی از مهمترین مزایای آن ساده تر شدن کارها برای دانش پذیران است. علاوه بر این کم بودن حجم کاغذ و جزوات تاثیر مستقیم روی بهبود یادگیری دارد.

  • افزایش بازده ای یادگیری

  • مشاهده در هر مکان

  • افزایش توجه دانش آموز

  • فرصت یادگیری از راه دور

  • تجربه ای جذاب نسبت به صفحه های چاپی

نتیجه

امروزه برای حفظ و نگهداری محتوا های آموزشی تنها به نسخه های سنتی نمی توان اکتفا کرد و باید تمام آنها را از طریق فضای ابری نگهداری کرد تا در هر زمان و مکانی بتوان به آنها دسترسی داشت. از این رو کاربران دیگر نگران از دست دادن محتواهای خود نخواهند بود. سامانه آموزش مجازی رایسا نیز فضای ابری را برای آرشیو و بایگانی محتواهای کاربران خود در نظر گرفته است که متناسب با نیازهای مراکز آموزشی طراحی و پیاده سازی شده است.