چرا باید وب سایت برای مدرسه را یک ضرورت بدانیم؟

  • چرا باید وب سایت برای مدرسه را یک ضرورت بدانیم؟
  • خانه
banner
banner
banner
design-website-school

مقدمه

در دنیای امروز که همه برای پیدا کردن پاسخِ سوالشان در دنیای وسیع اینترنت جستجو می کنند، بهتر است شما نیز با این فضای بسیار گسترده جهانی بیشتر و دقیق تر آشنا شوید و نیازهای خود را برطرف سازید. بسیاری از کسب و کارهای موجود که بصورت سنتی مدیریت و بازایابی های خود را انجام می دادند، به این فضای مدرن هدایت شدند و جایگاه خود را بهبود ساختند.

در بستر اینترنت، ممکن است از واژه های وبگاه، تارگاه، تارنما، سایت و یا همان وب سایت رو به رو شوید که همگی آنها بطور کلی به صفحه اینترنتی گفته می شود که متناسب با نیازهای ارائه دهنده آن صفحه پر شده است که به نوعی می تواند تبلیغ کار خود و یا فروش محصولاتشان باشد. ما به شما پیشنهاد می دهیم اگر از این محیط دور هستید برای شناخت و استفاده از آن، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

وب سایت چیست؟

سایت به محیطی در فضای اینترنت گفته می شود که یک صفحه یا تعداد بیشتری از صفحات را در خود جا داده است که هر یک از صفحات آن، دارای محتوا و اطلاعات مختلفی اعم از متن، تصویر، فیلم، فایل های صوتی و ... وجود دارد. تمامی این اطلاعات مربوط به ارائه دهنده سایت و مسئولیت تمامی محتویات آن، بر عهده او می باشد.

لازم به ذکر است که شخص ارائه دهنده سایت، می تواند از تیم های نرم افزاری جهت تولید محتوا و استقرار سایت استفاده کند و ضرورتی بر انجام آن توسط خود شخص وجود ندارد.

هر سایت در دنیای وب، دارای یک آدرس یا URL است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است. وب سایت نیز دارای اسمی منحصر به فرد می باشد که در دنیای وب به آن دامنه یا دامین گفته می‌شود و هر سایت دارای دامین نیز یک شماره شناسایی منحصر به فرد یا IP خواهد داشت تا از باقی صفحات جدا و متفاوت شود.

همچنین پس از هر دامنه یا آدرس سایت منحصر به فرد، یک پسوند قرار می گیرد که با آن به اتمام می‌رسد. در ایران پسوند های رایج com، ir و org می‌باشند.

طراحی سایت مدارس

در مقاله های دیگری که پیشتر توسط تیم نرم افزاری رایسا ارائه شده، از فواید و نوع سامانه های آموزشی، کلاس های مجازی و مدارس هوشمند گفته ایم. در این مقاله نیز یکی از عنصر های مهم مدارس هوشمند، یعنی طراحی سایت مدارس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در آموزش و پرورش های مدرن و هوشمند امروزی، در کنار تمام نیازها، نیاز اساسی به وب سایت کار آمد نیز وجود دارد. طراحی سایت مدرسه در گام اول در ارزش گذاری مدرسه شما تاثیر فراوانی خواهد داشت و همچنین ایجاد فضای آنلاین، تشویق به ثبت نام را دو چندان خواهد کرد.

معتبر شوید

در گذشته، مکان آموزشی و شماره های تماس ثابت نشان دهنده اعتبار مراکز و مدارس بوده اند. اما با پیشرفت روز افزون دنیای تکنولوژی، شما با داشتن یک وب سایت منحصر به فرد که فقط برای مدرسه شما طراحی شده است، اعتبار فراوانی کسب خواهید کرد. این وب سایت می تواند نشان دهنده سابقه کاری، برنامه ریزی آینده، موفقیت ها و ... مراکز آموزشی شما باشد.

زمان را بهینه بدانید

با طراحی سایت و داشتن سایت منحصر به فرد مدرسه شما دیگر نیاز به رفت و آمد های مکرر والدین نمی باشد و حتی دیگر نیاز به توضیح بعضی از مسائل از طرف مدرسه و افراد کادر مدرسه برای والدین در طول روز نیز نمی باشد. چرا که مدرسه وب سایتی با قابلیت انجام تمام این امور را دارا است.

والدین به راحتی با یک سرچ ساده در کامپیوتر و یا حتی تلفن همراه، بدون نیاز به طی کردن مسافتی در این خیابان های پر ترافیک می توانند اطلاعاتی که می خواهند را دریافت کنند و مرکز آموزشی شما را بشناسند و از تمام امور با خبر شوند.

در طول شبانه روز در دسترس باشید

در صفحه های اینترنتی و داشتن سایت، دیگر محدودیت های روز کاری و ساعت کاری معنایی نخواهد داشت. طراحی سایت خوب موجب می شود همیشه و هر ساعت از سمت والدین و ... قابل مشاهده باشید و اخبار خود را به دست همگان برسانید.

website-school

همیشه اخبار و اطلاعیه ها را بروز نگه دارید

با داشتن سایت، والدین و دانش آموزان و حتی کارکنان و مدرسان را از اخبار و اطلاعیه های جدید هر زمان که بخواهید با خبر می کنید.

کسب‌ در آمد جانبی

با داشتن وب سایت میتوانید علاوه بر معرفی خدمات خود درآمدهای جانبی دیگری مثل فروش پکیج های آموزشی، کتاب های آموزشی، برگزاری کلاس های آنلاین نیز داشته باشید.

ویژگی های وب سایت خوب را بشناسید

مدرسه شما برای اینکه بتواند پیشرفت کند و تبدیل به برند شود نیازمند این است که بر روی نام خود سرمایه گذاری اینترنتی کند و شما به عنوان مدیر یا مسئول واحد فناوری و فضای مجازی باید نکات زیر را بدانید و اطمینان حاصل کنید که وب سایت طراحی شده برای مدرسه شما منطقی و کارآمد است.

داشتن ظاهری مناسب

مطمئناً یک وب سایت باید از نظر ظاهری، زیبا باشد اما مهمتر از آن این است که فرد جستجوگر در گام اول نحوه کار کردن با سایت تان را درک کند، بنابراین سایت شما باید از نظر بصری و ظاهری طرحی مناسب و منطقی داشته باشد تا افراد منطق سایت شما را بهتر بشناسند و به راحتی ارتباط برقرار کنند.

اطلاعات تماس

ثبت اطلاعات تماس یکی از مهمترین کارهایی است که باید به آن توجه شود. در وب سایت ها نیاز به یک صفحه مختص به اطلاعات تماس وجود دارد. برای مثال: آدرس ایمیل، تلفن ثابت، تلفن همراه، لینک شبکه های اجتماعی، آدرس و ... .

داشتن رابط کاربری ساده و جذاب

یک سایت خوب، بدون راهبردی واضح و اسامی بی معنی برای صفحات مختلف بی فایده است. اسامی صفحات مختلف باید نشان دهنده موضوعات داخل همان صفحه باشند. برای مثال: صفحه تماس با ما یا ارتباط با ما باید در آن از اطلاعات تماس گفته شود و در صفحه درباره ما اطلاعات مربوط به تاریخچه مدرسه و مرکز گفته شود.

امنیت سایت

به امنیت سایت خود اهمیت ویژه ای بدهید. یک گواهی ssl ارتباط بین شما و مشتریان شما را رمز گذاری می کند تا ترس شما و مخاطبان تان را نسبت به ثبت اطلاعات از بین ببرد. به دلیل نا امنی های سایتی و سرقت هویت در فضای اینترنتی باید امنیت سایت را جدی بگیرید‌ که این مورد توسط ارائه دهندگان نرم افزاری در دسترس است.

دسترسی از طریق موبایل

گوشی های هوشمند و تبلت میزان ترافیک سایت را افزایش می دهند. زمانی که یک سایت قابلیت دسترسی با موبایل را داشته باشد، تعداد مراجعین آن بدون شک افزایش پیدا می کند. اکثر افراد فرم های تکمیلی در سایت را روزانه توسط موبایل ها انجام می دهند. بنابراین از این موضوع غافل نشوید.

سوالات متداول

طبیعی است که مردم سوالات زیادی از شما و مرکز شما دارند و باید به سوالات آنها پاسخ داده شود. شما سوالاتی را حضوری و از طریق شبکه های مختلف اجتماعی دریافت می‌کنید. بهتر است که آنها را جمع آوری کنید و با پاسخ های واضح و مختصر در سایت نمایش دهید.

قابلیت های سایت رایسا

اسلایدر

  • عکس اسلایدر
  • امکان افزودن عکس جدید برای نمایش در بالاترین قسمت سایت
  • امکان ویرایش و حذف عکس اسلایدر

سخن بزرگان

  • امکان ثبت سخنان بزرگان با ذکر نام و متن
  • امکان ویرایش و حذف

گالری تصاویر

  • در این قسمت می توان عنوان و تصاویر مورد نظر را وارد کرد
  • امکان ویرایش و حذف

دانش آموز برتر

  • امکان ثبت نام دانش آموزان برتر هر پایه با نام و عکس
  • امکان حذف ویرایش

فوتر سایت

  • امکان انتخاب لوگوی سایت
  • امکان ثبت آدرس
  • امکان ثبت توضیح کوتاه در مورد مدرسه
  • شماره های تماس
  • ویرایش تمامی اطلاعات
  • وارد کردن لینک شبکه های اجتماعی

چارت سازمانی

  • امکان ثبت عکس پرسنلی
  • وارد کردن سمت فرد
  • امکان ثبت نوع مسئولیت
  • ثبت نام و نام خانوادگی
  • ثبت سوابق تحصیلی
  • ثبت سوابق شغلی

نتیجه

در ابتدا، وب سایت را تعریف و چگونگی آن را در ایران توضیح دادیم. سپس از مزیت های یک سایت خوب گفتیم. اینکه چه میزان می تواند شما را معتبر و 24 ساعت روز، شما را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

در ادامه نیز به مواردی چون داشتن ظاهری مناسب، ارائه اطلاعات تماس، داشتن رابط کاربری ساده و امنیت اشاره کردیم که هر یک می تواند کمک شایانی به جذب مخاطب شما کمک کند. برای کسب راهنمایی می توانید با تیم نرم افزار رایسا ارتباط برقرار کنید.