معرفی سامانه جامع آموزش مجازی رایسا

  • معرفی سامانه جامع آموزش مجازی رایسا
  • خانه
banner
banner
banner
onlineEducaion

مقدمه

امروزه اینترنت به دلیل دسترسی آسان، نداشتن محدودیت زمان و مکان و سرعت بالا در اکثر زمینه های آموزشی و تجارت و ... جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. با معروفیت ابزار هایی مانند : گوشی های هوشمند و تبلت ها و پیشرفت دنیای اینترنت، دیگر نیاز به ارتباط رو در روی فیزیکی نیست و همین امر موجب یادگیری آسان می شود. با داشتن این ابزار ها می توانید در هر مکان و زمانی که هستید از آموزش استفاده کنید و دیگر سختی و مشکلات آموزش حضوری را نداشته باشید.

گام های مهم برای شروع آموزش مجازی

اگر آموزش مجازی را با گام های درست شروع کنید در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت و به اهداف آموزشی خود زودتر می‌رسید.

گام اول: با فهرستی از تمام محتوا هایی که در طول سال تحصیلی می خواهید استفاده کنید شروع و محتوای خود را دسته بندی کنید. از این رو اسلایدها، فایل های متنی، ویدئوهای آموزشی و منابع کتاب ها می توانند یک شروع مناسب باشند. در سامانه آموزش مجازی رایسا دست کاربران برای ارائه هرگونه محتوایی باز است. باید توجه داشت که افراد فقط می توانند چند مطلب را به ذهن خود بسپارند از این رو تنها می توان روی ۳ تا ۵ نکته مهم تمرکز کرد و وقت گذاشت.

گام دوم: وقتی آموزش مجازی را شروع کرده اید برای هر درس، قالب ارائه و رسانه را انتخاب کنید. برای مثال در کلاس آنلاین رایسا از ویدیو برای جلب توجه و توضیح مطالب سخت استفاده و برای تعامل از کنفرانس استفاده کنید. همچنین برای مطالعه متمرکز می توانید از بارگذاری فایل های متنی کمک بگیرید.

گام سوم: آموزش مجازی به شدت تحت تأثیر فن بیان است اگر می خواهید فن بیان و زبان بدن خود را تقویت کنید مقاله فن بیان ما را مطالعه کنید.

online-learning

سامانه آموزش مجازی رایسا چیست؟

سامانه آموزش مجازی رایسا در واقع ارائه شده توسط شرکت فنی مهندسی رایمون فناور آسیا بوده که هدف این تیم نرم افزاری، طراحی سامانه ای با کیفیت، با قابلیت های کاربردی و ساخت مسیری آسان و مهیج برای دانش پذیران در آموزش مجازی است.

هدف رایسا از برقراری شرایط تعامل بین معلمان، مدیران و مشاوران فراهم کردن جوی است که در آن تدریس آسان تر صورت بگیرد، از این رو به طور قطع این امر موجب افزایش بازدهی آموزش می شود. در آموزش مجازی رایسا ، دانش پذیران به نوعی فقط یک کلاس کسل کننده را تجربه نخواهند کرد و با رایسا اشتیاق زیادی به یادگیری پیدا خواهند کرد . همچنین تماشای ویدیو بیشتر از خواندن کتاب به یادگیری و یادآوری مفاهیم کلیدی کمک می کند.

رایسا عمیقا باور داشته تمام دانش آموزان و دانشجویان قابلیت رشد و یادگیری را دارند به شرط آنکه اهداف و برنامه ریزی برای آن ها درست صورت بگیرد و در نهایت ارزیابی صحیحی از عملکرد خود به دست آورند.

تمامی فعالیت های دانش پذیران در رایسا ثبت و بایگانی می شود و هر زمان که به این اطلاعات نیاز داشته باشند به آسانی در دسترس آن ها قرار خواهد داشت. علاوه بر این سامانه آموزش مجازی رایسا ، مشاهده جزییات رشد تحصیلی را فراهم کرده است و این امر در روحیه دانش پذیران، اساتید و مدیران تاثیر بسیار مثبتی دارد.

رشد تحصیلی که سامانه رایسا در خصوص دانش پذیران می دهد به شما کمک می کند سطح آن ها را به خوبی تخمین بزنید. مدیران در سامانه آموزش مجازی رایسا به آسانی می توانند اخبار خود را در رایسا قرار دهند و مجموعه را از اتفاقات و اخبار مدرسه با خبر سازند و همچنین فرآیند ثبت نام را در رایسا کنترل کنند و امور مالی خود را به صورت یکپارچه در سامانه مشاهده کنند.

محیط کاربری در سامانه آموزش مجازی رایسا

user-interface-online-education

بهبود رابط کاربری یکی از اساسی ترین مباحث در سامانه آموزش مجازی رایسا است. ابزار های تعامل در رایسا به گونه ای طراحی شده اند که کاربر میتواند خیلی راحت و بدون مشکل با سامانه ارتباط برقرار کند. محیط کاربری رایسا نقش بسیار موثری در جذب، حفظ و هدایت کاربر ایفا می کند.

سامانه آموزش مجازی رایسا به صورت درست و کارشناسی شده طراحی و پیاده سازی گردیده و کاربران به راحتی خواهند توانست با سامانه ارتباط خوبی برقرار کنند. در سامانه رایسا به تمامی سرویس ها به طور یکپارچه و بصورت جامع و همچنین به همه ی الزامات آموزش مجازی دسترسی خواهید داشت و علاوه براین استفاده از رایسا شما را بی نیاز از نرم افزار های دیگر می کند.

تیم نرم افزاری رایسا برای اینکه بتوانند محیط مناسبی را طراحی کنند، پیش از همه به دنبال این بودند که کاربران با چه رابط کاربری راحت تر هستند و همچنین دسترسی آسانتر یکی از پر اهمیت ترین ها برای آن ها بوده است.

  • سبک طراحی متناسب با نیاز های مراکز آموزشی

  • تعیین ابزار های شاخص و پر اهمیت

  • دسترسی آسان به بخش های پر استفاده

  • پرهیز از شلوغی

  • توجه به نیاز کاربران

  • آنالیز رفتار کاربران و بهبود سامانه در آپدیت های بعدی

  • آنالیز و بررسی نیاز های آموزشی

  • طرح ظاهری دلنشین و زیبا

  • سرعت و کارایی حداکثر

  • دسترسی آسان به بخش های دیگر

کلاس آنلاین در سامانه آموزش رایسا

class-online-education

شیوع ویروس کرونا و شروع فاصله گذاری اجتماعی باعث شده مراکز آموزشی تعطیل شوند و در نتیجه استفاده از کلاس های آنلاین و آموزش مجازی افزایش پیدا کند. آموزش های مجازی چند سالی است که مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده است و دانش پذیران از سراسر جهان از آن استفاده می کنند. رایسا سامانه ای منحصر به فرد طراحی کرده است که امکانات بسیار زیادی را دارا می باشد. این محیط، جلسات را آسان تر از نوع حضوری و سامانه های دیگر آموزش مجازی برگزار می کند.

مدیریت کلاس آنلاین

مدیریت کلاس آنلاین یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین موضوعاتی است که مدرسان با آن مواجه می شوند. داشتن برنامه آموزشی جامع، حضور به موقع و بدون قطعی مدرس در محیط کلاس آنلاین، دانش پذیران را از سردرگمی دور می سازد.

درکلاس آنلاین رایسا تعامل بین مدرس و دانش پذیران و ارتباط بین این دو عنصر در فضای کلاس آنلاین اگر بیش از کلاس حضوری نباشد، کمتر نیست. چرا که مدرس میتواند در هر زمان که نیاز داشت با دانش پذیر ارتباط دوسویه برقرار کند و آنها را در بحث های کلاسی شرکت دهد و همچنین نمرات کلاسی و حضور غیاب آنها را ثبت کند.

ضبط خودکار و بایگانی آنی کلاس

در رایسا کلاس ها بصورت خودکار از اول کلاس بدون دخالت مدرس ضبط می شوند و در قسمت آرشیو بطور آنی در اختیار دانش پذیران قرار میگیرد. این مزیت رایسا به دانش پذیران کمک میکند اگر به هر دلیلی یک یا چند جلسه از کلاس را از دست داده اند، بتوانند آن جلسه یا جلسه ها را بصورت آفلاین دنبال کنند و از کلاس جا نمانند. همچنین امکان بارگذاری مطالب کمک آموزشی نیز برای دانش پذیران فراهم شده است.

گفتگو در کلاس

chat-online-education

راه تعامل بین دانش پذیران و مدرس مزیت بزرگی در کلاس های آنلاین بشمار می آید. در کلاس آنلاین رایسا این امکان را ایجاد کرده اند که مدرس بتواند به صورت مستمر و موثر با دانش پذیران در ارتباط کامل باشد. در هر کلاس فضایی برای گفتگو بین مدرس و دانش پذیران در نظر گرفته شده است و همچنین در این قسمت گپ و گفت های مورد نیاز میان آنها انجام میشود.

برگزاری آزمون جامع

در این نوع، امکان طرح سوال از چندین درس متفاوت در قالب یک آزمون فراهم شده است. همچنین می توان برای هر درس ضریب و برای هر سوال ضریب منفی اعمال کرد. علاوه بر این، چند گروه متفاوت نیز امکان برگزاری آزمون با یکدیگر را دارند.

ایجاد محدودیت برای عدم تقلب

رایسا خود را موظف می‌داند فضایی برای آزمون دهندگان ایجاد کند که کاملاً سالم و به دور از تقلب باشد. برای این منظور امکاناتی را فراهم کرده است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • تصادفی کردن سوالات

  • عدم برگشت به سوال قبلی

  • نمایش تعدادی از سوالات از بین تمام سوالات

  • چینش متفاوت گزینه ها برای هر شرکت کننده

  • ثبت آی پی های شرکت کنندگان

  • نمایش یک سوال در صفحه

حسابداری در سامانه آموزش مجازی رایسا

بهتر است که نرم افزارهای حسابداری با نرم افزارهای آموزشی و مدیریتی یکپارچه باشند و همچنین کاربری آسان و دقیق داشته باشند.

نرم افزارهای حسابداری بدون شک کمک بزرگی به مدیران مراکز و مدارس می کنند که از مهم ترین این بخش ها می توان به دریافت و ثبت شهریه به صورت نقدی، اینترنتی و چکی در قالب قسط اشاره کرد.

همچنین دریافت مبالغ دیگر مانند هزینه های کلاس تقویتی، اردوها و... ثبت و محاسبه می شود. شما با انتخاب حسابداری رایسا به یک مدیریت مالی دقیق و مطمئن دست خواهید یافت.

پیشنهاد ویژه

اگر می خواهید با ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب آشنا شوید، می توانید مقاله نرم افزار حسابداری مدارس را مطالعه کنید.

نتیجه

میدانیم یکی از اهداف سامانه آموزش مجازی رایسا، افزایش کیفیت یادگیری دانش پذیران و رشد علمی فرهنگی آنان است. با استفاده از این سامانه به شما نوید می دهیم که با رایسا حداقل یک گام جلوتر از رقبای خود حرکت می کنید.

سامانه آموزش مجازی رایسا طوری طراحی شده است که نیاز به هیچ نرم افزار جانبی دیگری ندارد. همچنین تیم نرم افزاری رایسا تمام تلاش خود را برای طراحی محیطی پویا و آسان کرده است و با به روز رسانی های متعدد، سعی در ارتقا این محیط و رساندن آن به ایده آل های جهانی دارد.